灰の地の敵スポーン率が調整されたのは良いとして、一部の肉が鉄製調理台が必要になったってのはあまり嬉しくないですね。
あとは溶岩に浸かった時に深さで・・・というのがあるから、多少ダメージ軽減されるようになったのかな?今まではほぼ即死だったわけだけど。。
https://store.steampowered.com/news/app/892970/view/4194621169473573036
Abbreviated Patch Notes:
* Multiple bug fixes
* Balancing tweaks in Ashlands
Detailed Patch Notes:
* Flametal spires now have a low chance to start sinking
* Players no longer get stuck in falling animation on flametal spires
* Flametal spires drop rate changed from 3-4 pieces per chunk to 2-4
* Flametal ore now makes correct sound when mined
* Fixed an issue where network objects could become permanently corrupt, root cause of multiple issues (Player bases loading much slower over time in a multiplayer scenario; player bases being more prone to structural stability issues over time; random non-tamable enemies becoming tamed; random tamed animals dying)
* Reduced spawn amount for Asksvin
* Tweaked spawn chance for Twitchers
* Tweaked spawn chance for Charred Archers
* Tweaked spawn chance for Charred Melees
* Tweaks to amount of damage players take from lava depending how deep into lava they are
* Slightly higher threshold before taking damage from lava
* Hare meat can now be cooked on the wooden cooking station
* Asksvin & Volture meat now require the iron cooking station
* Chicken meat will now be correctly attached to the hook on cooking stations
* Hot tub refuel effect now match other fire VFX
* Tweak to the small marble column hitbox
* Fixed an issue where the Player List was not able to be closed.
* Fixed bug where button rebind could be initiated with a controller but not cancelled
* Fixed an issue with being able to switch tabs with keyboard while unified popup is displayed
* Mac: Ping icon is now correct on non-singleplayer servers on Mac
* Xbox: Fixed a crash issue that could happen when suspending the game
* Xbox: Pins on the minimap on Xbox is now a reasonable size on 4K displays
パッチノートの要約:
* 複数のバグ修正
* アッシュランドのバランス調整
パッチノートの詳細:
* フレイムメタルの尖塔が沈み始める確率が低くなりました
* フレイムメタルの尖塔でプレイヤーが落下アニメーションで動けなくなりました
* フレイムメタルの尖塔のドロップ率がチャンクあたり 3~4 個から 2~4 個に変更されました
* フレイムメタルの鉱石を採掘すると正しい音が鳴るようになりました
* ネットワーク オブジェクトが永久に破損する可能性がある問題を修正しました。これは複数の問題 (マルチプレイヤー シナリオでプレイヤーの基地の読み込みが時間の経過とともに大幅に遅くなる、プレイヤーの基地が時間の経過とともに構造的安定性の問題を起こしやすくなる、ランダムに飼いならされない敵が飼いならされる、ランダムに飼いならされた動物が死ぬ) の根本原因です
* アスクスヴィンのスポーン量を削減
* 黒焦げのツイッチャーのスポーン確率を調整
* 黒焦げの弓兵のスポーン確率を調整
* 黒焦げの戦士のスポーン確率を調整
* プレイヤーが溶岩の深さに応じて溶岩から受けるダメージの量を調整しました
* 溶岩からダメージを受けるまでの閾値がわずかに高くなりました
* ウサギの肉が木製の調理台で調理できるようになりました
* アスクスヴィンと火喰いワシの肉が鉄の調理台を必要とするようになりました
* 鶏肉が調理台のフックに正しく取り付けられるようになりました
* ホットタブの燃料補給効果が他の火の VFX と一致するようになりました
* 小さな大理石の柱のヒットボックスを微調整しました
* プレイヤーリストを閉じることができない問題を修正しました。
* ボタンの再バインドがコントローラーで開始できるがキャンセルできないバグを修正しました
* 統合ポップアップが表示されているときにキーボードでタブを切り替えることができる問題を修正しました
* Mac: Mac の非シングルプレイヤー サーバーで Ping アイコンが正しく表示されるようになりました
* Xbox: ゲームを一時停止したときに発生する可能性のあるクラッシュの問題を修正しました
* Xbox: Xbox のミニマップのピンが 4K ディスプレイで適切なサイズになりました