Unityのアップデートをしているようだけど、これに手間取っていたとかかな。或いは灰の地準備に追われているかわかりませんが。
「* 長老は祭壇に出現しなくなりました」なんだけど、何か問題があったのかなぁ。祭壇の周りを掘ってしまうと祭壇と周囲が分断されて、長老が祭壇から出られなくなるから?かなぁ。
https://store.steampowered.com/news/app/892970/view/4122554066512301428
パッチノートの短縮版: * Unity エンジンがアップグレードされました * パフォーマンスを向上させるためにロケーション/ダンジョンのロード方法が大幅に変更されました * 複数のバグ修正 詳細なパッチノート: 修正と改善: * Unity エンジンを 2022.3.17f にアップグレード * ロケーション/ダンジョン/ルームのロードおよびアンロード方法を変更。この変更の詳細については、FAQ を参照してください * 1年にわたる季節グループの変更が新年には機能しない問題を修正 * 場所の周囲の地形変更が適切に適用されない問題を修正 * ミストランド以前の古い地形が存在するバグを修正変更は新しい変更とブレンドされませんでした [注意! 地形を更新するには「optterrain」コマンドを実行する必要があります] * ポイントエモートがプレイヤーの向きを正しく設定しない問題を修正 * ブロックリストに関連する複数のバグを修正 * 設定後にキーボードの矢印キーによるメニュー ナビゲーションが機能しなくなるバグを修正ESC または戻るボタンでメニューが終了しました * ゲームが低い FPS で実行されているときにちらつきがなくなるように、一部の UI 要素を修正しました * 自然にスポーンされたベッドはハンマーを使用して削除できるようになりました * ゲームの再起動後にゲイラファとブレンナがリスポーンするバグを修正しました * カブの在庫のスタッキングが他の野菜と一致するように修正されました * 屋根のない発酵槽の欠落しているテキストを修正 * 窯のハードコードされたテキストを修正 * トルコ語で多くのアイテムの重量が表示されないバグを修正 * 一部の言語のテキストが垂直方向の中央に配置されていないのを修正保存メニューの管理 * マーチャントのストア内のアイテムが中央に配置されていない問題を修正 * サン シャフトとソフト パーティクルのグラフィック設定が適切に切り替わらない問題を修正 * ディスク容量不足の警告を改善 * 建物オブジェクトをハイライト表示する際のメモリ リークを修正 * IP アドレスの検証時間が短縮され、速度が向上ロード中 * プレイヤーはサーバー ブラウザーの [友達] タブから Xbox/MS ストアで友達を見つけられるようになりました * 地図作成テーブルや風車でアイテムを使用しようとしたときに表示されないテキストを修正しました * Linux 専用サーバーの問題を修正しました * 設定を終了するときのウィンドウのサイズ変更を修正しました * 長老は祭壇に出現しなくなりました * マップ マーカーがたくさんある場合の FPS 低下を減らすためにミニマップが最適化されました * Microsoft Store のクラウド保存に関する問題を修正しました * UI ツールチップの重量テキストに、積み重ねられたアイテムの個々の重量と総重量の両方が表示されるようになりました * Xbox クライアントのみが専用サーバーに接続されている場合、1日ではなく 2日がスキップされるバグが修正されました * ゲームパッドでのカメラの回転の動作を微調整[マウス/キーボードでの動作にかなり似るようになりました] * 一貫性のないサポート計算を修正「ケージフロア」用 1x1個 * バナーを配置する際の隙間を修正 * アップグレード時にアイテムがインベントリUI内で動かなくなるように修正 * 所有権を譲渡するときにクリーチャーの位置が正しく更新されない問題を修正 * ブロックリストが 2GB の RAM を割り当てる問題を修正し、必要なものだけを割り当てるようになりました * クライアントが切断されたときのボートの所有権の問題を修正 * 所有権が譲渡されたときにボートが突然停止することはなくなりましたまたはプレイヤーがボート保管庫にアクセスしている * 帆は風に比べて正しい方向に吹いている * 斜面で敵にノックバックを与えても、ノックバックを与えるプレイヤーには影響しなくなった * ゲームパッドとマウスはどちらも同じように動作するようになった * 追加起動時間を短縮するためのミニマップ作成のキャッシュ原文以下。
Abbreviated Patch Notes: * Unity engine upgraded * Major changes how locations/dungeons are loaded to improve performance * Multiple bug fixes Detailed Patch Notes: Fixes & improvements: * Upgraded Unity engine to 2022.3.17f * Changes to how locations/dungeons/rooms are loaded and unloaded. For more information regarding this change, please see the FAQ * Fixed issue where Seasonal groups that extended over a year change wouldn't work in the new year * Fixed terrain modifications around locations not getting applied properly * Fixed bug where old pre-Mistlands terrain modification did not blend with newer modifications [Note! you have to run the “optterrain” command to update the terrain] * Fixed issue with the point emote not orienting the player properly * Fixed multiple bugs related to the blocklist * Fixed a bug where menu navigation via keyboard arrows keys stopped working after the setting menu was exited via ESC or back button * Fixed some UI elements to no longer flicker when the game is running at low FPS * Naturally spawned beds can now be removed using the hammer * Fixed a bug where Geirrhafa and Brenna would respawn after game restart * Turnip inventory stacking fixed to match other vegetables * Fixed missing text for Fermenter without a roof * Fixed hardcoded text for Kiln * Fixed a bug where weight for many items is not displayed for Turkish language * Fixed text in some languages not being centered vertically in the manage saves menu * Fixed items in merchants' stores not being centered * Fixed Sun shafts and Soft particles graphic settings not toggling properly * Low disk space warning improvements * Fixed a memory leak when highlighting building objects * Improve time to validate IP addresses which speeds up loading * Players can now find friends on Xbox/MS Store via friends tab in server browser * Fixed missing text when trying to use an item on a cartography table and windmill * Fixed an issue with Linux dedicated servers * Fixed window resizing when exiting settings * Elder no longer spawns on his altar * Optimised minimap to reduce FPS drops when having a lot of map markers * Fixed an issue with cloud saves on Microsoft Store * Weight text in UI Tooltips now show both individual weight and total weight for stacked items * Fixed a bug that caused 2 days to be skipped instead of 1 when only Xbox clients were connected to a dedicated server * Tweaked how camera rotation on gamepads behave [Now a lot more similar to how it behaves on Mouse/Keyboard] * Fixed inconsistent support calculations for “Cage floor” 1x1 piece * Fixed gap when placing banners * Fix items to no longer move in the inventory UI when upgrading them * Fixed creature position not updating properly when transferring ownership * Fixed an issue where blocklist would allocate 2GB of RAM, now it only allocates what is necessary * Fixed issues with boat ownership when a client gets disconnected * Boats no longer suddenly stop when ownership is transferred or a player is accessing the boat storage * Sails are now blowing in the correct direction compared to winds * Dealing knockback to an enemy in a slope no longer affects the player dealing the knockback * Gamepad and mouse now both behave in the same way * Added caching for minimap creation to make startup time faster